Welcome meeting, Södertälje & International Dinner - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Lennart Gerritsen - WaarBenJij.nu Welcome meeting, Södertälje & International Dinner - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Lennart Gerritsen - WaarBenJij.nu

Welcome meeting, Södertälje & International Dinner

Door: Lennart Gerritsen

Blijf op de hoogte en volg Lennart

11 Januari 2013 | Zweden, Stockholm

Dinsdagochtend vroeg opgestaan om Stockholm te verkennen met Bert. Ik moest pas rond 2 uur op school zijn dus had alle tijd om wat van Stockholm zelf te zien. Bert en ik hebben die het eiland Gamla Stan bekeken. Was erg mooi! Ondanks het koude natte weer :p rond 11 uur zijn we het National Museum in gevlucht om droog te genieten van impressionistische schilderijen. Daarna ben ik naar de welkoms meeting gegaan, en is Bert de hele dag in Stockholm gebleven. De welkoms meeting was zeer nuttig, maar nogal saai, dus daar ga ik jullie niet mee vervelen :p Wat mij is bij gebleven van de welkoms meeting, is dat de Universiteit 24 uur per dag open is! Je kan hier blijkbaar dag en nacht studeren…

Tot ziens bert! & All day trip naar Södertälje.
Woensdagochtend Bert bij T Centralen afgezet en afscheid genomen. Verder was er een Campus tour georganiseerd door de Student Union. Te voet hebben we de hele campus verkent, het is echt een van de mooiste universiteiten waar ik ben geweest (naast Eindhoven natuurlijk).
Op donderdag stond er een All day trip gepland naar Södertälje, een plaatsje ten zuiden van Stockholm. Ook hier heb ik weer een hoop mensen leren kennen! :) waaronder Scott en Matthew uit Australië, Damla uit Turkije, Vive, Judith en Johannes uit Duitsland, Mathieu uit frankrijk en tot slot Roger uit Spanje! De dag hebben we afgesloten met een heerlijk diner bij MacDonals om vervolgens een biertje te drinken een de Student Pub van Södertälje. (waar je maar 3,50 € per biertje betaald ipv 8,- €).


Stockholm oriëntation tour
Vrijdag heb ik mijn eerste college gehad! En het was oprecht interessant. We gaan ons bezig houden met Real Estate Market Analysis. Wat inhoudt dat we op basis van analyses advies kunnen geven over toekomstige bouwprojecten. Ook gaan we een bezoek brengen aan een aantal bouwprojecten in Stockholm en omgeving. Na het college volgde de Stockholm Orientation tour. Helaas vroor het 14 graden onder nul, dus konden we niet echt van de tour genieten. Naderhand voor het eerst het uitgaansleven van Södermalm verkent met Scott en Damla (zie foto).

International Dinner
Zaterdag werd er een international dinner georganiseerd door de Student Union. De entree was gratis op voorwaarde dat je een typisch gerecht van je thuisland meebracht. Na kort overleg met Merel via Skype heb ik besloten “appeltjes onder de deken” te maken (Ookwel Apple Crumble genoemd). Het was een groot succes, de schaal was binnen een half uur helemaal leeg. Daarna zijn we met een aantal vrienden naar een concert van Bonaparte gegaan. Op de muziek na was het een erg gezellige avond! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lennart

Hee allemaal! Zoals de meesten van jullie weten studeer ik voor een half jaar in het hoge noorden, Stockholm welteverstaan! :D Ik ga hier een aantal vakken volgen aan de KTH (Kungliga Tekniska högskolan) en tussendoor ook nog wat van het land zien! en feesten, schaatsen, lekker eten, en naar IKEA etc etc... Door middel van deze blog kunnen jullie zien wat ik zoal meemaak hier :) Inclusief de foto's die ik maak! Groeten! Lennart

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 3812

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 20 Juni 2013

Half jaar studie in Zweden!

Landen bezocht: