Verjaardag :D - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Lennart Gerritsen - WaarBenJij.nu Verjaardag :D - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Lennart Gerritsen - WaarBenJij.nu

Verjaardag :D

Door: Lennart Gerritsen

Blijf op de hoogte en volg Lennart

30 Januari 2013 | Zweden, Stockholm

De eerste twee weken in Stockholm waren geweldig! Maar nu werd het toch echt tijd om wat te studeren. Ik heb vol goede moed de benodigde boeken aangeschaft en me verdiept in de eerste hoofdstukken van de Real Estate Market Analysis. Daarnaast heb de eerste les van mijn andere vak gekregen: Intermediate English! Ben blij dat het vak zich vooral richt op schrijfvaardigheid en minder op grammatica. Dat zit hopelijk wel goed nu. Tijdens de Engelse les heb ik Jimmi, Chang en Gustavo leren kennen. Jimmi is de enige Zweed uit onze groep en zijn Engels is uitstekend. Alle zweden spreken verbazingwekkend goed Engels. De jongeren en zelfs de docenten :) Dit maakt het werken in groepen voor beide vakken aanzienlijk makkelijker.

De vrije uren heb ik besteed aan schaatsen! Overdag op natuurijs, en ’s avonds op de schaatsbaan. Steeds meer internationale studenten hebben schaatsen gekocht waardoor de groep steeds groter wordt! :D

Pre-Birthday party
Zaterdag hield ik mijn pre-birthday party! Aangezien ik op een woensdag jarig ben, wou ik het graag in het weekend vieren. Dat is uiteindelijk zaterdag de 26e geworden. Ik kreeg de uitnodiging om het bij een vriend Gonzalo te vieren. Hij heeft een ontzettend mooi in een Corridor op het Universiteitsterrein. Diezelfde avond was er een feest in Nymble, waardoor het ideaal was om bij hem wat te gaan drinken. Ik was erg blij met de cadeaus die ik kreeg :D Ik kreeg onder andere een muts van Vive, wat erg handig is als het buiten -16 is. (tot die tijd kon ik een muts lenen van een huisgenoot). Daarnaast kreeg ik van Mathieu en zijn vriendin een heerlijke Bordeaux :D ook niet verkeerd.

Werkelijke verjaardag! :p
Woensdag 30 januari was ik werkelijk jarig, en dat heb ik gevierd door een aantal vrienden bij mij in de Corridor uit te nodigen. We hadden net genoeg stoelen omdat er uiteindelijk ook nog een aantal huisgenoten aanschoven. Diezelfde avond had Jacques (Franse huisgenoot) afgesproken om naar een afscheidsfeestje van een vriend te gaan. En omdat we zelf nog geen plannen hadden besloten we gezellig mee te gaan :)

Bus trip naar Lidingö
De volgende dag stond er een Bus trip naar het eiland Lidingö op het programma! Het leek behoorlijk op een ouderwets schoolreisje. Helaas was het de eerste dag in Stockholm waarop het regende! En niemand had natuurlijk een paraplu bij zich :p Met een hoop geblubber hebben we toch een aantal bouwprojecten bezocht. Waaronder het grootste bouwproject in Zweden op dit moment: 1000 woningen waarvan 230 huurwoningen zijn. Het project heet Dalénum en bevindt zich in het zuiden van Lidigö. Een gemiddelde woning kost al gauw € 400.000,- euro, voor de geïnteresseerden :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lennart

Hee allemaal! Zoals de meesten van jullie weten studeer ik voor een half jaar in het hoge noorden, Stockholm welteverstaan! :D Ik ga hier een aantal vakken volgen aan de KTH (Kungliga Tekniska högskolan) en tussendoor ook nog wat van het land zien! en feesten, schaatsen, lekker eten, en naar IKEA etc etc... Door middel van deze blog kunnen jullie zien wat ik zoal meemaak hier :) Inclusief de foto's die ik maak! Groeten! Lennart

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 3813

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 20 Juni 2013

Half jaar studie in Zweden!

Landen bezocht: