Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Lennart Gerritsen - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Lennart Gerritsen - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst

Door: Lennart Gerritsen

Blijf op de hoogte en volg Lennart

07 Januari 2013 | Nederland, Eindhoven

Na bijna een maand in Stockholm vertoeft te hebben, heb ik toch besloten een online reisverslag bij te houden! Beter laat dan nooit :p

Vertrek en aankomst
Na een hoop wikken en wegen toch al mijn kleren in de koffers weten te proppen. Inclusief de twee flessen vodka voor mijn verjaardag :). Daarna afscheid genomen en op het vliegtuig naar Stockholm Skavsta gestapt! Ryan air vliegt natuurlijk niet op Stockholm zelf waardoor Bert en ik nog 1,5 uur met de bus moesten voordat we in het centrum aankwamen. Na een korte wandeling door het centrum hadden we vrij snel ons hotel gevonden. Zonder ramen! :). We sliepen namelijk op -1 (vandaar dat het hotel zo goedkoop was). De badhanddoek was groter dan het vloeroppervlak. Gelukkig maakte de locatie van het hotel een hoop goed. We zaten midden in het centrum van Stockholm!

Sleutels oppikken en kamer bekijken :D
De volgende ochtend vroeg opgestaan om de sleutels van mijn kamer op te halen. Bert en ik waren het sjouwen met de koffers inmiddels behoorlijk zat. Het ophalen van de sleutels gebeurde in Nymble, het gebouw van de Student Union van de KTH (dat is de universiteit). De studievereniging heeft blijkbaar een eigen gebouw waar ze vele feesten geven :D Nadat we de sleutels hadden opgehaald hebben we eindelijke mijn kamer kunnen bekijken! Ik zit op kamer 007 in Kungshamra, 2 Tunnelbana-haltes van KTH, echt een ideale locatie! :D En omdat ik nu al bijna een maand in de kamer zit kan ik zeggen dat hij prima bevalt! Ik zit in een lange gang met in totaal 12 huisgenoten. Van deze 12 heb ik inmiddels een stuk of 8 leren kennen :p en de andere 4 heb ik nog nooit gezien :p Blijkbaar is het mogelijk om hier te wonen zonder ooit van de woonkeuken gebruik te maken. De foto’s van de kamer en Corridor volgen nog!

Tags: Aankomst, KTH

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lennart

Hee allemaal! Zoals de meesten van jullie weten studeer ik voor een half jaar in het hoge noorden, Stockholm welteverstaan! :D Ik ga hier een aantal vakken volgen aan de KTH (Kungliga Tekniska högskolan) en tussendoor ook nog wat van het land zien! en feesten, schaatsen, lekker eten, en naar IKEA etc etc... Door middel van deze blog kunnen jullie zien wat ik zoal meemaak hier :) Inclusief de foto's die ik maak! Groeten! Lennart

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 3816

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 20 Juni 2013

Half jaar studie in Zweden!

Landen bezocht: